Jak firmy komunikují s uchazeči o práci?

Za nejdůležitější komunikační kanál, který pomáhá českým firmám při náboru, považují zaměstnavatelé pracovní portály. Na první místo je staví 85 procent podniků v ČR.

Ukazuje to aktuální průzkum společnosti TREXIMA HR Monitor. Šetření proběhlo letos na jaře mezi 213 podniky, které zaměstnávají dohromady více než 50 tisíc osob.

Druhým nejčastějším způsobem, jak zaměstnavatelé hledají nové lidi, jsou inzeráty na jejich vlastním webu. Za klíčové je považuje 71 procent firem.

Důležitou roli hrají při obsazování volných míst i kontakty jednotlivých pracovníků. Přímé oslovování možných uchazečů vlastními zaměstnanci totiž považuje za důležité 62 procent podniků. „Doporučení zaměstnanci navíc dlouhodobě patří mezi nejkvalitnější, mají nízkou fluktuaci a vyznačují se vysokým pracovním nasazením,“ doplňuje Vojtěch Kořen, jeden z autorů studie a odborník TREXIMY na personalistiku.
 

Zdroj: HR Monitor 2017

Pozn.: respondenti mohli zvolit více odpovědí

Více podrobností o nové studii HR Monitor najdete zde

 

Přečtěte si další články o náboru zaměstnanců:

Jak na nábor: Tipy pro psaní emailů a osobní komunikaci

O tom, jak je složité získat zaměstnance, rozhoduje i pověst firmy

Na co lákají české firmy při náboru?

Sociální sítě firmám usnadní nábor, starý dobrý telefon ale nenahradí

 

Napište nám

Naše projekty

Učíme firmy, jak nabírat, hodnotit a dál rozvíjet zaměstnance

Motivace 8000

Mějte přehled o všech zaměstnancích ve vašem oboru a regionu

pracevdatech.cz

Vyvíjíme software, který vám usnadní hodnocení zaměstnanců

Talent management