Sedm věcí, které dobří šéfové říkají zaměstnancům

Nadřízení a obzvlášť manažeři mají výjimečnou moc motivovat své zaměstnance, což zásadně ovlivňuje jejich výkon a následně i to, jak se daří celé firmě. Jak ale na to? Americký časopis Inc. sestavil přehled sedmi vět, které by měli šéfové pravidelně říkat a které mohou zmíněné motivaci pomoct.

Věřím vám. Tato dvě jednoduchá slova jsou známkou důvěry – a to nejen v zaměstnance, ale i v jejich práci. Podobně účinná je podle expertů i věta Jsem na vás hrdý. Zároveň tak dáváte podřízeným najevo, že sledujete, čemu se zrovna věnují.

Nejméně důležité je i „kouzelné slovíčko“ Děkuji. „Lidé nemají rádi, když od nich šéfové čekají, že podají vynikající výkon, a přitom nedají nijak najevo uznání,“ připomíná Inc.

Vždycky si na vás udělám čas. Pokud mají zaměstnanci pocit, že si je na ně někdo – zvláště pokud jde o vysoce vytíženého manažera – ochoten udělat chvíli, tak se cítí doceněně a mají pocit, že si jich šéf váží. Jak vám mohu pomoci? Opět základní otázka, díky které lidé získají pocit, že se o ně nadřízený zajímá, a to i ve chvíli, kdy působí jako nejzaneprázdněnější člověk na světě. O jak důležitý problém ve skutečnosti jde, je přitom podružné. Tím, že zaměstnance vyslechnete, jim dáte zároveň najevo, že s nimi chcete mít dobrý vztah.

Omlouvám se. Pokud se manažer zmýlil, což se nevyhnutelně občas stane, tak je důležité se k tomu přihlásit. Neexistuje nic horšího, než pokud bude i přesto předstírat, že udělal vše správně. Nebojte se toho. Vědět, že vám nadřízený pomůže, pokud se dopustíte chyby, a že se můžete obrátit na někoho, kdo má situaci pod kontrolou, výrazně ovlivňuje váš vztah k práci. Ujistěte proto čas od času zaměstnance, že jste všichni jeden tým.

 

Přečtěte si další aktuality:

Mezinárodní průzkum: O co mají zájem mladí zaměstnanci?

Osm tipů pro manažery, jak odměňovat zaměstnance

Proč se starat o spokojenost zaměstnanců? Podávají lepší pracovní výkon