Emoční inteligence, schopnost adaptace a komunikace jsou jedny z nejžádanějších kariérních vlastností

09. 11. 2019 / Rozvoj lidských zdrojů

Jaké vlastnosti jsou momentálně nejvíce žádané u zaměstnanců? Patří mezi ně emoční inteligence, schopnost komunikace, adaptabilita nebo pozitivní přístup k řešení problémů. Alespoň podle průzkumu mezi HR manažery na jednom z nejdravějších trhů ve Spojených arabských emirátech.

Server Gulf News udělal na téma nejžádanějších schopností u ideálních kandidátů na hledané pracovní pozice v roce 2019 a 2020 průzkum mezi HR manažery. Vyplynulo z něj, že nejvíce si manažeři cení u zaměstnanců těchto vlastností a schopností:

Emoční inteligence

Zkušený manažer by měl umět ovládat své emoce a naučit se jim rozumět natolik, aby neovlivňovaly jeho profesní výkon. Důležité také je komunikovat pozitivně se svými kolegy v týmu i mimo něj a uvědomovat si, jak naše chování a prožívání ovlivňuje lidi v našem okolí. U profesionálů se cení, pokud dokážou jednat s chladnou hlavou a s respektem k ostatním lidem.

Schopnost adaptace a učení

Umět se přizpůsobit situaci podle aktuálních okolností je v současném rychle se měnícím světě velmi ceněnou schopností. Schopný zaměstnanec se umí vypořádat s novými přístupy a zahrnout je do své každodenní praxe, dokáže také sledovat trendy ve svém oboru a netrvat konzervativně na zavedených postupech. Naopak, klíčem ke kariérnímu úspěchu je zřejmě otevřenost inovacím a dalšímu vzdělávání.

Pozitivní přístup a motivace

Kladný přístup ke změnám, výzvám i možnostem naučit se nové věci je základem pro kariérní postup. S negativním přístupem jak v pracovní, tak v osobním kontaktu většinou nikdo dlouhodobě neuspěje. Stejně tak je u úspěšných pracovníku oceňována vlastní motivace k tomu posouvat se dál a pracovat na sobě nejen z profesionálního hlediska, ale celkově na své osobnosti. Podle Gulf News je rozdíl mezi zaměstnancem a skvělým zaměstnancem jeho osobní motivace k tomu vstávat ráno z postele a pustit se do práce.

Umění komunikace a znalost jazyků

V dnešní době je znalost angličtiny v pracovním prostředí téměř samozřejmostí a každý další jazyk je benefitem, který otevírá profesionálům dveře k dalším pracovní možnostem. S tím souvisí také umění komunikace, která dnes probíhá jak v osobní úrovni, tak prostřednictvím elektronických médiích. Bez znalosti jejich používání se dnes již v mnoha firmách nelze obejít. Umět však jasně, srozumitelně a efektivně komunikovat je základem v obou případech.

Zdroj: Gulf News